LÆR MINDFULNESS HJEMME I DIN EGEN STUE… 

Mindfulness onlineKom igang med mindfulness! Deltag i 4-ugers grundkursus i mindfulness.

På dette forløb støtter og guider jeg dig igang med mindfulness. Samt hjælper dig med at integrere mindfulness i din hverdag.

Det er svært ikke at have hørt om mindfulness. Mindfulness bliver særligt fremhævet pga. alle dets positive egenskaber ift. stress, tankemylder, søvn og koncentrationsevne. Men hvad er mindfulness egentlig? I min verden er mindfulness en tilgang til livet. En måde at være i livet på. En måde, hvorpå du forholder dig opmærksomt, nærværende og ikke dømmende til dig selv, til andre mennesker, og til de situationer der opstår i dit liv. Det er også en måde, hvorpå du kan lære dig selv bedre at kende. Med mindfulness bliver vi mere bevidste om vores tanker. Vi bliver bedre til at håndtere svære følelser. Og du får kontakt med din krop og dine sanser. Så mindfulness er mange ting, og det er præcis det jeg gerne vil lære dig mere om, på dette 4 ugers forløb.

I løbet af de fire uger, underviser dig i mindfulness to gange om ugen. Du kan enten følge undervisningen LIVE, tirsdag og fredag formiddag, eller du kan se videoerne bagefter, når du har tid og ro omkring dig. Det hele foregår hjemme i din egen stue via din computer.

Imellem hver undervisningsgang får du forskellige øvelser, som du træner og afprøver. Jeg støtter dig, når du synes det er svært, og når der dukker spørgsmål op undervejs.

Hver uge, får du et arbejdsark, hvor du får mulighed for at reflektere over hvordan det går, hvad du synes der er svært, og hvordan du kommer videre.

HVEM ER DU?

Du har måske hørt om mindfulness og alle de positive effekter som mindfulness har for dig. Måske har du også set eller lyttet til forskellige mindfulness øvelser, men du har svært ved rigtig at komme igang.

Du oplever en eller flere af nedenstående ting…

  • Du har svært ved at falde i søvn, eller du oplever at vågne midt om natten og have svært ved at falde i søvn igen
  • Du har mange tanker om ting der skete i går, eller ting du skal huske i morgen
  • Du oplever mentalt stress – føler du har svært ved at holde alle dine bolde i luften
  • Du føler at dit humør svinger meget, og måske føler du at du burde være mere glad
  • Du søger glæden udenfor dig selv
  • Du er stresset eller oplever symptomer på stress
  • Du føler at der er kaos eller uro i dit liv og i dit hoved
  • Du prøver at finde måder, at skabe mere ro og balance i dit liv, men du ender altid med det samme resultat

Hvis du oplever noget af det ovenstående, så ved jeg med sikkerhed, at mindfulness kan hjælpe dig.

Obs. Du skal have adgang til facebook, så jeg kan lukke dig ind i den lukkede gruppe sammen med de andre deltagere.

 

HVAD FÅR JEG UD AF DELTAGE?

Du lærer mindfulness teknikkerne at kende, og bliver introduceret til øvelser der hjælper dig med at skabe mere ro i hoved og krop. Vi kommer til at have fokus på, hvordan du får integreret mindfulness i din hverdag. Derudover får du min støtte og sparring undervejs. Du bliver en del af en gruppe på Facebook, hvor du udover min hjælp, også kan hente støtte hos de andre deltagere.

Herover de fire uger arbejder vi med de fire temaer: tanker, følelser, krop og åndedræt. Vi gennemgår et tema hver uge. Du får en grundig introduktion og hjælp til at komme igang med de øvelser der passer til ugens tema.

Derudover får du:

  • Viden om hvordan og hvornår du kan bruge mindfulness i din hverdag
  • En grundig indføring i forskellige mindfulness øvelser
  • Hjælp til at integrere mindfulness i din hverdag
  • En værktøjskasse fuld af mindfulness øvelser, som du kan bruge, når du gerne vil skabe mere ro.

Se videoen herunder, hvis du vil høre mere om hvad du får ud af at deltage i forløbet…

 

DER ER VIDENSKABELIGT BEVIS FOR AT MINDFULNESS…

Der er mange fordele ved at skabe flere mindfulde stunder i din hverdag. Hvis du stadig er i tvivl om mindfulness er noget for dig, så vil jeg kort introducere dig for, hvad man har fundet videnskabeligt bevis for at mindfulness gør ved dig.

  • Forebygger stress – og sænker stressniveauet i kroppen
  • Styrker immunforsvaret
  • Giver mere energi
  • Sænker blodtrykket og hjerterytmen
  • Forbedrer søvnen
  • Giver større glæde
  • Fremmer indlærings- og koncentrationsevnen
  • Øget opmærksomhed og fkus
  • Giver færre humørsvingninger
  • Øger empatien

Personligt har jeg brugt mindfulness til at komme ud af et længere stress og depressionsforløb. Men hvis du vil opleve de fordele, som du får ud af at træne mindfulness, så kræver det, at du sætter tid af hver dag. Tid, hvor du langsomt får opbygget en praksis omkring din mindfulness. Jeg kender alt til, hvor svært det kan være, at få presset mere ind i et på forhånd stramt program, derfor kan jeg også hjælpe dig med at finde en måde, hvorpå du får skabt små mindfulde stunder, uden at du behøver at ændre hele din hverdag.

 

HVORDAN FOREGÅR FORLØBET

Hele forløbet foregår på Facebook. I den lukkede facebookgruppe, kan du følge undervisningen i mindfulness LIVE to gange om ugen. Eller du kan vende tilbage og se videoerne, når du har tid og ro omkring dig.

Du får adgang til et lukket område på min hjemmeside, hvor du kan downloade lydfiler og arbejdsark.

Du får min sparring undervejs, og jeg hjælper dig, når du synes det er svært, eller hvis du oplever andre udfordringer undervejs.

Derudover kan du skrive og dele dine erfaringer med din andre deltagere i gruppen. I har mulighed for at støtte hinanden undervejs.

 

PRIS

Intropris: 895 kr. (normalpris: 1295 kr.)

 

HVORNÅR

Næste forløb starter d. 20. marts 2017 – du kan tilmelde dig forløbet her eller sende mig en mail på mail@ninalerche.dk

OBS. Lige nu sparer du 400 kr. hvis du tilmelder dig forløbet som starter d. 20. marts.