LÆR MINDFULNESS HJEMME I DIN EGEN STUE… 

 

FÅ MERE RO, LETHED OG NYDELSE I HVERDAGEN

Mandag den 1. maj starter mit 4 ugers online forløb for mødre.

Jeg har lavet det her online forløb til dig, der har brug for hjælp til at skabe mere ro og balance i din hverdag. For dig der kan mærke, at det er tid til at give dig selv al den omsorg, som du længes efter.

 

HVORFOR HEDDER FORLØBET MINDFUL MOR?

En mindful mor accepterer sig selv. Hun fylder sig selv op på en god og nærende måde. Hun lytter til sit hjerte og sin krop. Og hun er opmærksom på sin egen indre tilstand. En mindful mor tilgiver sig selv, når hun lod sig rive med af følelser og stemninger. Og hun husker at skabe små stunder i løbet af sin hverdag, hvor hun bare ER. Uden at fixe og gøre en masse ting for resten af familien. En mindful mor er i mine øjne, en mor der møder sig selv med forståelse, omsorg og selvkærlighed.

En mindful mor passer på sig selv, fordi hun ved, at det er det bedste hun kan gøre for sig selv og sin familie.

Jeg drømmer om at vi alle kommer derhen, hvor vi løfter os selv – istedet for gøre os selv forkerte. At vi indser, hvilket fantastisk stykke arbejde vi gør hver dag. Og det vil jeg gerne støtte dig i. At du indser, at du er en fantastisk kvinde, mor, kæreste og veninde! Du er nok! Du skal ikke ændre dig selv.

 

HVEM ER DU?

Prøv at tage en dyb indånding, og pust langsomt ud. Tag en ny indånding og giv langsomt slip på luften. Mærk derefter hele din krop. Mærk hvordan det føles at være dig lige her og nu. Hvordan er der indeni dig i dette øjeblik…

Måske mærker du følelser og fornemmelser som disse:

  • Du føler dig stresset, udmattet og mangler du tid til dig selv
  • Du føler der er ubalance i dit liv. At du har for travlt, og alligevel så har du ikke tid, til det der virkelig betyder noget for dig
  • Du har ondt forskellige steder i kroppen, og kan mærke at du burde passe bedre på dig selv
  • Du føler, at du konstant tænker på, hvordan alle andre har det, men glemmer dig selv
  • Du oplever tankermylder, og har du mange tanker om ting der skete i går, eller ting du skal huske i morgen
  • Du bekymrer dig meget om dine børn, om de har det godt nok og om du gør det godt nok
  • Du føler, at du har svært ved at holde alle dine bolde i luften – og du kan mærke en form for mentalt stress
  • Dit humør svinger meget, selvom du føler du burde være mere glad
  • Du skælder ud på dine børn, din mand og dig selv
  • Du føler, at selv når du bruger tid sammen med dine børn, så bliver du distraheret af tanker om to-do listen, arbejdsopgaverne eller du tjekker din telefon igen og igen.
  • Du føler skyld over, at du ikke gør det godt nok. Og har du svært ved at forstå, hvordan alle andre mødre, kan balancere i deres liv?
  • Du prøver at finde måder, at skabe mere ro og balance i dit liv, men alligevel så ender du altid med det samme resultat

Kan du genkende nogen af de følelser? Måske ikke dem alle. Men hvis du kan nikke genkendende til noget af det ovenstående, så er det her forløb skabt til dig.

 

HVAD ER MINDFULNESS?

Det er svært ikke at have hørt om mindfulness. Mindfulness bliver særligt fremhævet pga. alle dets positive egenskaber ift. stress, tankemylder, søvn og koncentrationsevne. Men hvad er mindfulness egentlig? I min verden er mindfulness en tilgang til livet. En måde at være i livet på. En måde, hvorpå du forholder dig opmærksomt, nærværende og ikke dømmende til dig selv, til andre mennesker, og til de situationer der opstår i dit liv. Det er også en måde, hvorpå du kan lære dig selv bedre at kende. Med mindfulness bliver vi mere bevidste om vores tanker. Vi bliver bedre til at håndtere svære følelser. Og du får kontakt med din krop og dine sanser. Så mindfulness er mange ting, og det vil jeg gerne lære dig mere om, på dette 4 ugers forløb.

Personligt har jeg brugt mindfulness til at komme ud af et længere stress og depressionsforløb. Men hvis du vil opleve de fordele, som du får ud af at træne mindfulness, så kræver det, at du sætter tid af hver dag. Tid, hvor du langsomt får opbygget en praksis omkring din mindfulness. Jeg kender alt til, hvor svært det kan være, at få presset mere ind i et på forhånd stramt program, derfor kan jeg også hjælpe dig med at finde en måde, hvorpå du får skabt små mindfulde stunder, uden at du behøver at ændre hele din hverdag.

 

HVAD FÅR JEG UD AF AT DELTAGE I FORLØBET?

På de fire uger får du al den vejledning og støtte, som du har brug for, for at få skabt små mindfulde stunder i hverdagen. Jeg støtter dig til at få mærket ind i, hvad det er DU virkelig har brug for i dit liv. Og jeg viser dig vejen til, hvordan du får skabt kontakt med din krop og dit hjerte, så du lærer at lytte til dine egne behov igen. Derudover vil du lære en række øvelser, som du kan bruge, når du er tappet for energi.

Udover min støtte og sparring, så vil du også opleve styrken ved at dele dine udfordringer og oplevelser af livet som mor med andre kvinder. Du vil opleve, hvor healende det er, når vi tør dele vores historier med hinanden – og hvor meget genkendelighed vi finder i hinandens historier. Jeg vil gerne give dig en følelse af, at du ikke er alene.

Men jeg ved også, hvor svært det kan være, at finde huller til ‘mig tid’ i en stresset hverdag. Derfor har jeg stort fokus på, hvordan vi får integereret mindfulness i vores hverdag. Du kan sagtens lave mindfulness øvelser mens du laver mad, lækker vasketøj sammen, eller putter dine børn. Det gælder om at få øje på de små lommer af tid, hvor du kan fylde dig selv op.

 

HVORDAN FOREGÅR DET?

Hele forløbet foregår på Facebook. I en lukket facebookgruppe, kan du følge undervisningen i mindfulness LIVE én gang om ugen. Eller du kan vende tilbage og se videoerne, når du har tid og ro omkring dig. Hver uge underviser jeg dig i mindfulness og en række andre øvelser, som du kan bruge til at skabe ro og løfte din energi i hverdagen.

Den ugentlige live stream varer ca. 1. time, derudover skal du være villig til at bruge 10-15 minutter om dagen. Du vælger selv, hvornår du ser og lytter med. Måske passer det dig bedst, når børnene er puttet. Det er helt op til dig, hvordan du får det til at passe ind i din hverdag. Og jeg skal selvfølgelig nok hjælpe dig med sparring og støtte undervejs.

Imellem hver undervisningsgang får du forskellige øvelser, som du træner og afprøver. Jeg støtter dig, når du synes det er svært, og når der dukker spørgsmål op undervejs.

Hver uge, får du et arbejdsark, hvor du får mulighed for at reflektere over, hvordan det går, hvad du synes der er svært, og hvordan du kommer videre.

Du får adgang til et lukket område på min hjemmeside, hvor du kan downloade lydfiler og arbejdsark.

Du får min sparring undervejs inde i Facebookgruppen, og jeg hjælper dig, når du synes det er svært, eller hvis du oplever andre udfordringer undervejs.

Derudover kan du skrive og dele dine erfaringer med din andre deltagere i gruppen. I har mulighed for at støtte hinanden undervejs.

 

PROGRAM FOR DE FIRE UGER

Uge 1: Kom ned i kroppen og genskab kontakten med dig selv

Uge 2: Selvkærlig mor – skab en praksis, hvor du støtter dig selv

Uge 3: Slut fred med følelser og tanker

Uge 4: Nydelsesfuld mor

Via FB live steams vil jeg undervise dig i mindfulness og i øvelser der hæver din energi, og vi skal igennem nedenstående temaer undervejs:

  • lær, hvad mindfulness er – og hvad det ikke er – jeg hjælper dig igang med at starte din egen praksis. Der findes ikke nogen forkert måde at være mindful på, så vi skal have udryddet al tvivl omkring ‘gør jeg det nu rigtigt’.
  • du bliver introduceret til en række 5-minutters mindfulnessøvelser, som du kan lave imens du laver mad, cykler eller kører hjem fra arbejde, lægger vasketøj sammen, er på toilettet, spiser aftensmad eller leger med dine børn.
  • du lærer og mærker, hvordan du bruger mindfulness meditationer til få kontakt til din indre ro. Og du lærer, hvordan du på få minutter, kan få kontakt til roen igen, selv når du er presset.
  • du lærer, hvordan du kan stoppe med at overtænke og gruble – og hvordan din mindfulness praksis kan være med til at stilne dine tanker.
  • jeg vil lære dig, hvorfor jeg mener, det er langt vigtigere at være en mindful mor end en mindful forælder.
  • du lærer hvordan du håndtering dine tanker og følelser ~ så du ikke lader dig rive med. Og når du lader dig rive med, så ved du hvordan du efterfølgende kan tilgive og acceptere, at sådan var det bare lige nu.
  • du lærer en række energiøvelser, som du kan bruge i din hverdag som mor, så du ved hvordan du fylder dig selv op igen.
  • du får tid til at reflektere over, hvilke rutiner og vaner i din hverdag der tapper dig for energi, og vi skal arbejde med at få skabt nye nærende og givende vaner – som løfter dig.
  • vi skal undersøge, hvordan du får skabt tid til dig selv. Små daglige ritualer der tager et par minutter – er alt hvad det kræver.
  • du lærer, hvordan du med den mindfulde tilgang til dig selv, din familie og dit liv, sætter dig selv fri. Du kan give slip på dårlig samvittighed, skyld og skam
  • Vigtigst af alt, så ved du, hvordan du selv skal fortsætte med at skabe mindfulde stunder, når forløbet slutter efter de fire uger.

 

PRIS

Intropris: 950 kr. (normalpris: 1295 kr.)

Hvis du er medlem af gruppen ‘Mindful mor’ så får du indtil d. 20. april 50% rabat på forløbet. Du betaler altså kun 475 kr.

BONUS til de hurtige: De tre første der tilmelder sig forløbet, får samtidig én times
1:1 mentorstøtte med mig. Du kan læse om hvad mentorstøtte er lige her. (bonussen er snuppet af de tre hurtige).

 

 

 

HVEM ER JEG…

Mit navn er Nina Lerche, jeg blev uddannet mindfulnessinstruktør i 2016 og er derudover cand. mag. i læring og forandringsprocesser. Du kan læse meget mere om mig lige her

 

 

 

 

 

 

 

HAR DU FLERE SPØRGSMÅL?

Hvis du er i tvivl om forløbet er noget for dig, så kan du altid skrive til mig på mail@ninalerche.dk – så finder vi ud af det!

Jeg håber, du har lyst til at være med til en mindful maj måned.